Jag vill handla som

Företag Exkl. moms
Privat Inkl. moms
Handla smidigt utan konto
Produkten har blivit tillagd i varukorgen
Cart
0521-599 000 Faktura 30 dagar

  FRAKTFRITT

Köp- och leveransvillkor

 

Juridiska uppgifter:

Citypro c/o Skyltab i Väst AB
Marierovägen 43
46250 Vänersborg
Tel: 0521-599 000
E-post: [email protected]
Organisationsnummer: 556682-1996

 

Fraktkostnad

Alltid fraktfria leveranser inom Sverige när du handlar på citypro.se. Vid leverans av stort och otympligt gods kan det i vissa fall krävas att mottagaren har avlastningshjälp i form av truck, hjullastare eller dyligt. Vissa stora gods kräver kranbil. Läs mer under våra leveransvillkor. Om leverans exempelvis sker till öar utan broförbindelse eller till skärgårdsområden så kan extra fraktkostnad tillkomma. Läs mer under våra leveransvillkor.

 

Betalningsalternativ - Företagskunder


Faktura 30 dagar
Obligatorisk kreditupplysning utföres. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift som f.n. är 50kr samt dröjsmålsränta med 10% + gällande referensränta.
Fakturan skickas genom Fortnox Finans. Vi skickar E-fakturor till kommun och statliga verksamheter.


Payson
Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se.


Swish
Enkel smidig betalning. Swish-appen krävs för betalning.
 

 

Betalningsalternativ - Privatpersoner

 

Klarna Checkout
Du som privatkund slutför din beställning via Klarna som betalningslösning. Här erbjuds du bland annat att handla mot faktura, delbetalning och direktbetalning via bankkort. När du skriver in information i vår Klarna-kassa så godkänner du Klarnas villkor.

 

 

Beställningsinformation

Minsta beställningsvärde i vår webbutik är 250 sek exkl. moms. När du i kassan genomfört din beställning så skickas en orderbekräftelse ut till den av er angiven e-postadress. I e-postmeddelandet finns all information gällande er beställning så som, fakturaadress, leveransadress, beställda produkter samt pris. Om något är felaktigt så kontakta oss omedelbart via e-post [email protected] eller via telefon 0521-599 000.
 

Leveransvillkor

Vi erbjuder alltid fraktfri leverans, dock tillkommer emballagekostnad för pall och pallkragar i de fall där detta typ av emballage krävs för att upprätthålla en säker transport av godset för oss, transportören och till er som mottagare. Kostnaden för pall samt pallkrage är för närvarande 195:- per st. Priser är exkl. moms. Vi har som avsikt att alltid leverera gods till er valda adress. Dock kan mindre försändelser och små paket i vissa fall levereras till utlämningsställe. Vi försöker alltid leverera våra produkter så snabbt som möjligt, vanligtvis inom 2-5 arbetsdagar. För icke lagervaror eller tryckta produkter, se respektive produkt för leveranstid. Vi återkopplar alltid till dig som kund om leveranstid skiljer sig mot det som framgår på hemsidan.

 

Vid leverans till öar där broförbindelse saknas träffas separat avtal om tillkommande fraktkostnad.

 

Vi skickar beställningar med DHL, Schenker eller Postnord. Mindre sändningar (till privatkunder och ordervärde upp till ca. 500 sek) levereras med Postnord Varubrev för leverans direkt till brevlåda eller placering av gods i direkt anslutning till mottagarens entrédörr. Om sändning har levererats av transportören Postnord men saknas enligt mottagaren så behövs polisanmälan om stöld göras innan nytt gods skickas ut. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar som orsakats av fraktföretaget.

 

Leveranser till privatpersonskunder, bostadsrättsföreningar och samfällighetsföreningar skickas i största möjliga mån till paketombud via DHL ServicePoint beroende på storlek och antal av beställda varor. Mindre försändelser och beställningar som skickas som ett kolli under 20 kg skickas alltid till paketombud. Innehåller beställningen större gods eller flera stora kartonger så arrangeras frakten dörr till dörr med obligatorisk avisering, så att du som mottagare själv bokar ut utkörning som sker under dagtid.

 

Godset måste omgående kontrolleras vid mottagandet och eventuella emballageskador måste noteras av chauffören innan påskrift/vid leverans. Kontakta oss omgående på [email protected] och bifoga bilder på emballage samt på godsskada. Vid eventuell dold skada på godset bör ni snarast möjligt anmäla detta till oss. Det är viktigt att uppmärksamma och rapportera dolda skador inom denna tidsram för att underlätta eventuell ansökan om ersättning eller åtgärder som krävs. Skador skall anmälas till oss inom 24 timmar efter mottagande.

 

 

Transporter företag/verksamhet B2B (dörr-till-dörr)

Vi sänder alla beställningar i största möjliga mån via DHL från vårt lager i Vänersborg. När det kommer till företagssändningar så skickas dessa som DHL Paket / Stycke / Pall / Parti beroende på antal kolli och emballagets omfattning baserad på vad som har beställts. Leveranser sker till dig som mottagare mellan 8-17 på vardagar utan att transportören uppdaterar innan ankomst. En notis via SMS eller mail om att gods är lastat på bil för utleverans skall alltid skickas ut samma morgon som leverans sker.

 

Önskar du som företagsmottagare att själv kunna boka specifikt datum för utleveransen så behöver du bocka i valet "Teleavisering" i kassan. Vill du att chauffören skall ringa 20-30 minuter innan godsleverans så skriver du detta i meddelandefältet i kassan.

 

Transporter privatperson B2C

Beställningar gjorda av privatpersoner skickas i största möjliga mån till ett DHL Servicepoint-paketombud. Små sändningar kan också levererar via Postnord Varubrev direkt ner i brevlådan. Innehåller din beställning flera kollin eller större produkter skickas detta dörr-till-dörr med avisering innan. Leveranser sker vardagar mellan 8-17 och du som mottagare får möjlighet att själv boka datum för utkörningen och välja olika tidsramar (exempelvis 9-13 eller 12-15).

 

Ej utlösta paket:

Beställda men ej utlösta paket debiteras med full frakt, returfrakt samt en administrativ avgift på 155 sek som täcker våra hanteringsutgifter. Så kallade bomkörningar där transportören har varit på plats och försökt att leverera gods vid mottagareadressen utan lyckat resultat kan komma att efterdebiteras kund då detta medför en extrakostnad för oss.

 

Terminalhyra:

Från och med dag 4 efter avisering tar DHL ut en terminalhyra för gods som ligger avvaktande på s.k. lagerhyra, för utkörning senare än de 3 fria arbetsdagarna som DHL erbjuder. Detta framgår i SMS- och mailutskick vid val av Teleavisering för gods som ligger på terminal och denna kostnad baseras på fraktdragande vikt på sändningen.

 

Leverans utan kvittens:

Om du som kund önskar att gods levereras av på mottagaradressen utan att person på plats tar emot gods och att en underskrift krävs så finns möjligheter (s.k. Leverans utan kvittens - EJ POD). Viktigt att veta när detta val önskas så gäller inga transportförsäkringar längre. Levereras godset med en transportskada finns inga möjligheter för oss att ta ett reklamationsärende vidare med transportören i fråga (detta gäller även alla underleverantörer).

 

Framfartsväg:

Du ansvarar för att säkerställa att leveransadressen samt framfartsväg är tillgänglig med lastbil och att vägförhållandena möjliggör en säker och smidig leverans. Om leveransadressen inte är tillgänglig med lastbil eller vägförhållandena inte möjliggör en säker och smidig leverans kan transportören neka leverans till angiven adress och extra avgifter för att täcka kostnaderna för en alternativ leveransmetod kan därför uppstå.

 

Ändringar av transportuppgifter:

Du som kund ansvarar för att tillhandahålla korrekt och fullständig information vid beställning, inklusive leveransadress, kontaktinformation och eventuella särskilda anvisningar för leveransen som ev. avvikande öppettider m.m. Om sändningsuppgifter är felaktiga eller om leveransuppgifter av någon anledning behöver ändras / justeras efter att gods har hämtats hos oss och är på väg, så tillkommer en ändringsavgift på ca. 240 sek.

 

Bomkörning / leveranshinder:

Om leveransfordonet nekas åtkomst till leveransplatsen eller ingen mottagare är tillgänglig vid leveranstidpunkten, kommer beställaren att debiteras en bomkörningsavgift enligt transportörens gällande prislista. Beställaren ansvarar för att tillhandahålla korrekt och fullständig information vid beställning, inklusive leveransadress, kontaktinformation och eventuella särskilda anvisningar för leveransen (tid, datum, plats, etc).

 

Garanti

1 års funktionsgaranti gäller på alla varor. Många av våra produktionsled har olika längd på garantitider beroende på vilken produkt det gäller. Du finner mer specifik information via denna länk om garantitid. Undantaget produkter med grafiska tryck, specialbeställda produkter eller on-demand-produkter som har tillverkats efter beställningen är gjord. Vandalisering eller onormalt användande omfattas ej av garantin. Citypro.se c/o Skyltab i Väst AB är inte ansvarig för indirekta kostnader, förluster eller skador.

 

Allmänna Skötselråd

Innan montering så kontrollera att varan ej är skadad eller har andra brister som kan påverka hållbarheten och funktionen. Varje månad skall man kontrollera skruvar och beslag och vid behov efterdra dessa. Kontrollera även vid dessa tillfällen hela enheten så yttre omständigheter inte påverkat funktionen och hållbarheten.
 

Ångerrätt/Reklamation

För privatpersoner:
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Du betalar själv returfrakten. Vikigt att returer skickas med företagspaket till vår adress då vi inte har möjlighet att åka till utlämningsställen/terminaler. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

För företag gäller köplagen.

För beställningsvaror, specialtillverkade produkter, lackade produkter eller på annat sätt framtagna "On-demand-produkter" som kräver specifik förädling eller som levereras direkt från fabrik finns ingen returmöjlighet efter utfört köp.

Vid överenskommen retur debiteras kostnaden för den faktiska utfraken av oss. För företag tillkommer en returhanteringskostnad fn. 25% av ordervärdet.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i den uppdaterade personuppgiftslagen GDPR. Klicka här för att läsa vår information om personlig integritespolicy GDPR.

 

Utskick, notiser och samtal

Om du har slutfört en beställning hos oss (Skyltab.se / Citypro.se / Signimport.se / Fastighetsbox.se / Entreprodukter.se) så kan vi använda din e-postadress för informationsutskick via e-post. Vid en påbörjad beställning som är ifylld i kassan men ännu ej helt slutförd kan vi sända ut en påminnelse via e-post (endast 1 gång). Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för av transportörer för SMS-avisering eller telefonsamtal från transportör gällande leverans eller övrig kommunikation som rör din beställning och leverans.

 

Alla bilder är illustrerande och det kan förekomma annat utseende på produkterna vid leverans. Vill ni vara helt säkra på utseendet så kontakta oss innan beställning.

Moms visas: